16 iun. Solutie de infrastructura Microsoft la Libra Bank
Prin noua infrastructura IT, implementata cu sprijinul Casei de solutii CRESCENDO, Libra Bank ofera clientilor un plus de rapiditate si flexibilitate.
Situatia initiala
Ritmul inalt de crestere inregistrat de Libra Bank in 2005, precum si planurile de extindere teritoriala si crestere a numarului de clienti, au facut necesara implementarea unui sistem informatic performant, care sa raspunda activ obiectivelor bancii.
Pentru a sustine dezvoltarea si extinderea teritoriala, Libra Bank avea nevoie de o infrastructura stabila, care sa functioneze 24 de ore din 24, o infrastructura care sa respecte standarde performante de securitate, specifice activitatii bancare. Aceste cerinte nu puteau fi puse in practica fara o solutie informatica moderna.
Datorita facilitatilor oferite de Microsoft Windows Server 2003, s-a luat decizia de a se instala un nou domeniu, pe masini noi, iar toate serverele de aplicatii, computerele si utilizatorii sa fie migrate in acest domeniu.
Una dintre cerintele de baza ale proiectului a fost aceea ca “downtime”-ul sa fie cat mai aproape de zero pentru a nu perturba activitatea utilizatorilor, implicit a bancii.
Solutia
Libra Bank a luat decizia de a implementa o solutie bazata pe Windows Server 2003, prin care sa asigure in cadrul companiei siguranta, flexibilitatea si stabilitatea de care are nevoie o banca. Astfel, s-a realizat mediul propice de lucru, atat pentru utilizatori, cat si pentru echipa de Help Desk din companie. Astfel s-a imbunatatit functionarea sistemelor si serviciilor, iar interventiile de la distanta asupa statiilor de lucru si serverelor au devenit mult mai rapide si eficiente.
„Decizia de implementare a acestei infrastructuri este in concordanta cu strategia de diversificare a serviciilor si produselor Libra Bank si asigura suportul tehnic necesar pentru functionarea optima a unei retele teritoriale extinse, asa cum isi propune Libra Bank sa aiba” – a declarat Axel Hummel, Presedintele Libra Bank.
Proiectul de migrare de la infrastructura existenta, bazata pe Windows 2000 Server, la o solutie care sa corespunda cerintelor Libra Bank, a fost realizat impreuna cu specialistii Casei de solutii CRESCENDO si a cuprins trei etape.
Fiecare etapa a continut cate trei sarcini, iar dupa fiecare sarcina au fost furnizate catre Libra Bank un plan de proiect sau solutie instalata si configurata, livrate sub forma de documentatie. Pentru a indeplini cerinta ca „downtime”-ul sa fie cat mai aproape de zero, specialistii CRESCENDO au folosit utilitarul ADMT (Active Directory Migration Tool), recomandat de Microsoft in astfel de situatii, pentru migrarea serverelor de aplicatii, computerelor, utilizatorilor si profilelor acestora. Astfel, utilizatorii au trebuit sa dea un simplu restart la calculator pentru a se autentifica in noul domeniu folosind acelasi nume de utilizator si aceeasi parola.
Inainte de implementarea politicilor de grup, au fost realizate chestionare pentru management in scopul determinarii unei politici de securitate specifice activitatii companiei. In urma obtinerii acestor chestionare, echipa de implementare CRESCENDO, impreuna cu reprezentantii IT din Libra Bank, au stabilit politicile de securitate ce urmau sa fie implementate si aplicate in cadrul companiei.
A fost realizata o noua structura pentru unitatile organizationale din Active Directory, care sa corespunda organizarii interne din companie.
In cadrul solutiei, specialistii CRESCENDO au utilizat pentru strategia de grupuri si alocarea de permisiuni, recomandarea Microsoft: A G DL P (A = account, G = global group, DL = domain local group, P = permissions).
In timpul procesului de migrare s-a trecut de la un File Server simplu la un File Server specializat pe aceasta functie, ce consta din Microsoft Windows Storage Server 2003, cu posibilitati de administrare si management din interfata Web.
In final s-au efectuat teste de acceptanta agreate de comun acord, teste ce au fost trecute cu succes.
Beneficii
„Clientii Libra Bank sunt principalii beneficiari ai proiectului implementat prin colaborarea dintre Libra Bank si CRESCENDO, deoarece aceasta infrastructura ofera un plus de flexibilitate si rapiditate in derularea operatiunilor, prin eficientizarea activitatii Departamentului de IT” – declara Axel Hummel, Presedintele Libra Bank.
„Solutia implementata aduce beneficii imediate, cum ar fi: un control mai bun asupra aplicatiilor existente, avand ca rezultat cresterea sigurantei si reducerea incidentelor de administrare, dar si beneficii pe termen lung, deoarece permite cresterea productivitatii utilizatorilor si implicit a satisfactiei clientilor; infrastructura rezultata fiind unitara, conforma cu standardele in domeniu. A fost creata astfel o fundatie solida pentru implementarile de noi aplicatii si servicii, care sa sustina strategia de extindere a Libra Bank” – a declarat, la randul sau, Marius Tulea, Director General CRESCENDO.
In urma implementarii solutiei si finalizarii migrarii, compania Libra Bank dispune de o serie de facilitati cum ar fi:
- securitate ridicata prin implementarea de politici de securitate in conformitate cu specificul firmei;
- scalabilitate prin posibilitatea de deschidere de noi sucursale sau introducerea de noi servicii si servere fara a perturba activitatea companiei;
- redundanta la nivel de servicii si functii in cadrul solutiei (domain controller, DNS, DHCP);
- administrare centralizata si posibilitatea delegarii de administrare catre anumiti membri din echipa IT a companiei;
- mai buna organizare a serverelor, computerelor si utilizatorilor in cadrul unitatilor organizationale din Active Directory si posibilitatea aplicarii de politici de grup in functie de grupul de utilizatori, computere de tip desktop sau laptop, etc.;
- integrarea cu serverele Linux din companie, prin utilizarea acelorasi credentiale si sincronizarea in cazul realizarii unei modificari;
- documentatie completa furnizata pe parcursul proiectului care consta din descrierea solutiei instalate, proceduri de backup si restore ale sistemelor, activitati ce trebuie executate de administratorul de sistem etc.
Compania client
Din mai 2003, Libra Bank este membra a fondului american de investitii New Century Holdings. Actionarii directi ai bancii sunt companii romanesti care, la randul lor, sunt integral controlate de NCH Broadhurst. In perioada imediat urmatoare preluarii de catre companiile membre NCH, Libra Bank a intrat intr-un proces de restructurare profunda: si-a stabilit o noua strategie, a schimbat procesele si operatiunile, a creat noi produse. Imaginea sucursalelor a fost schimbata, fiind creata o atmosfera deschisa si prietenoasa, care comunica transparenta si apropierea bancii fata de clienti. Preluarea Libra Bank de catre companiile membre ale grupului NCH a insemnat, de asemenea, relansarea intregii activitati a bancii. Incepand cu aceasta perioada, Libra Bank a intrat intr-un proces de crestere constanta si solida.
Astfel, in anul 2005, Libra Bank a inregistrat una dintre cele mai inalte rate de crestere de pe piata bancara romaneasca. Factorii care stau la baza succesului inregistrat de Libra Bank sunt: sprijinul puternic acordat de investitorii americani, respectarea promisiunilor facute clientilor, precum si flexibilitatea si promptitudinea serviciilor oferite.
Strategia pe termen mediu si lung a echipei manageriale Libra Bank are ca obiective cresterea cotei de piata, cresterea numarului de clienti si a activelor, cat si extinderea teritoriala in centrele economice importante. Cresterea cotei de piata este in mod special indreptata catre segmentul profesiilor liberale si catre companiile mici si mijlocii.
Studiul de caz poate fi citit si pe site-ul Microsoft, AICI
Fara Comentarii