Migrare la Exchange Server 2007 si Active Directory la Impact - Crescendo
16953
post-template-default,single,single-post,postid-16953,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Migrare la Exchange Server 2007 si Active Directory la Impact

Migrare la Exchange Server 2007 si Active Directory la Impact

“Ca dezvoltatori, manipulam informatii pretioase, iar plusul de certitudine privind securitatea informatiei pe care ni-l aduce noua solutie de comunicare este foarte important. Si mai este ceva: aceasta solutie reprezinta un instrument modern care eficientizeaza lucrul in echipa. Si cand angajatii devin mai eficienti, automat si profitabilitatea companiei este mai mare. Nu poti sa fii competitiv intr-o piata ca a noastra, daca nu ai solutii competitive” – Aurelian Lungu, Manager IT, Impact.

Situatia initiala

Aurelian Lungu, Manager IT la IMPACT, s-a alaturat companiei in mai 2002. El isi aminteste: “In acea perioada noi eram si constructori. Avand si muncitori, cred ca per total companie erau cam 300 – 400 de angajati, dar numai 40 erau utilizatori de e-mail. Intr-un timp foarte scurt, Impact s-a dezvoltat foarte mult si, in mai putin de doi ani, am ajuns de la 60 la peste 300 de angajati TESA, numai in Bucuresti. Si incepea dezvoltarea din Constanta. Era perioada in care piata imobiliara avea o crestere fantastica”.

Pe masura ce si Impact a tot crescut, si vechiul sistem IT al companiei a avut nevoie sa fie dezvoltat. “Pe la sfarsitul lui 2002, activitatea de IT a inceput sa devina mai complexa. A trebuit sa mai punem un Active Directory, a trebuit sa gasim o solutie de VPN si de comunicare intre cele doua locatii pe care le aveam atunci. Apoi, am inceput sa ne dezvoltam si mai mult. Totul era via Internet, sediile din tara pe care le-am dezvoltat erau de sine statatoare si nu comunicau cu sediul central decat prin e-mail, folosind un server Linux”, povesteste Aurelian Lungu.

Cand Impact a renuntat la activitatea de constructor, devenind in schimb un dezvoltator de proiecte de referinta, desi numarul total al angajatilor sai a scazut, a inregistrat in acelasi timp, aparent paradoxal, o crestere a volumului de comunicare. Impact incepuse deja sa dezvolte proiecte mai multe si mai mari, cu o compexitate informationala crescuta. Adaugand la aceasta si faptul ca incepusera sa fie dezvoltate locatii noi ale companiei, prin tara, devine clar de ce Impact avea nevoie de o solutie de comunicare cu mult mai performanta.

Aurelian Lungu explica: “Ne-am reorganizat pe proiecte si echipe de proiect si, lucrand cu mai multi terti, cu care este necesar sa comunicam eficient, a crescut volumul de informatie schimbat cu exteriorul: intre managerul de proiect care era aici, arhitectul care era la Constanta, oamenii de la executie…managementul companiei etc…”

Dimensiunea proiectelor derulate din pozitia de dezvoltator major de investitii imobiliare necesita nu numai o coordonare mai complexa a diferitelor activitati, bazata pe un plus de comunicare, ci si o maximizare a nivelului de securitate a comunicarii. “Ca dezvoltatori, manipulam informatii importante si confidentiale cum ar fi, de exemplu, care este noua locatie in care urmeaza sa dezvoltam ceva. Iar informatia este critica, mai ales in aceasta piata in care concurenta este foarte mare. Am facut mai intai un audit pe securitate, in urma caruia am aflat vulnerabilitatile sistemului, iar decizia de a schimba solutia de comunicare am luat-o in anul trecut…”, spune Aurelian Lungu.

Marius Turlea este Manager, Advanced Software Infrastructure Solutions Team la CRESCENDO, compania care a dezvoltat si implementat noua solutie la Impact. El precizeaza, la randul sau: “Am avut mai intai nevoie de o faza de analiza a ceea ce exista acolo, deoarece evolutia treptata a sistemului IT de la Impact generase o structura nu foarte unitara. Partea de acces la Internet si dinspre Internet la reteaua interna nu fusese gandita de la inceput ca o solutie cap-coada, care sa respecte anumite standarde. Infrastructura interna, bazata pe Active Directory cu Windows 2000 nu se integra cu sistemul de mesagerie initial si deci era necesar un efort suplimentar de administrare”.

Daniela Chibac, Senior Product Manager CRESCENDO, adauga: “Managerii companiei si-au dorit totodata foarte mult sa aiba acces la anumite instrumente de organizare precum meeting request, program, calendare comune, o programare mai facila a intalnirilor, un sistem de atentionare cand vin mesaje sau cand o sarcina programata anterior devine iminenta etc. Iar astfel de instrumente moderne, puteau fi oferite doar de o solutie de ultima ora, cum este aceea de la Microsoft, pe care am implementat-o noi”.

Solutia

Implementarea solutiei a inceput in toamna lui 2007 si s-a incheiat prin aprilie 2008. Aurelian Lungu explica pe scurt: “Am schimbat topologia de retea si am migrat de la solutia de mesagerie Linux, la Exchange Server 2007, cea mai moderna solutie de comunicare si colaborare. Pentru back-up, am avut nevoie si de un server secundar de Active Directory – Windows Server 2003”.

Marius Turlea detaliaza: “Era necesar mai intai sa punem la punct infrastructura: restructurarea retelei si partea de Active Directory, DNS etc. Astfel, in urma analizei efectuate am formulat, acolo unde a fost cazul, o serie de recomandari – un fel de cod de buna practica (best practices) –, printre care si upgrade-ul la Windows 2003 pentru Active Directory. Am dat recomandari inclusiv pentru utilizarea unei strategii de grupuri de utilizatori si alocarea de drepturi si permisiuni, conform recomandarilor Microsoft de tipul A G DL P (A = account, G = global group, DL = domain local group, P = permissions), aceasta strategie urmand a fi folosita pentru alocarea de permisiuni pe file-servere. Dupa implementarea recomandarilor noastre, moment in care infrastructura era stabila si nu prezenta erori in functionare, am trecut la procesul de upgrade la solutia de mesagerie si colaborare bazata pe Microsoft Exchange 2007. La finalul proiectului, am realizat impreuna cu clientul testele de acceptanta, pentru a verifica inca o data functionalitatea solutiei si a oferi siguranta. Le-am pus totodata la dispozitie si un set de documentatie destul de consistenta ce contine, printre altele, si procedurile de back-up si restore, foarte importante in astfel de solutii”.

Migrarea la Exchange Server 2007 s-a realizat efectiv doar dupa ce aceasta soutie a fost implementata si testata intr-o faza pilot. Dupa ce au instalat produsul Microsoft ISA Server 2006, folosit si ca proxy server, specialistii CRESCENDO au publicat si serviciile Outlook Web Access, RPC over HTTPS si Active Sync, facand posibil ca utilizatorii companiei Impact sa poata comunica de oriunde si oricand, ca si cum s-ar afla in interiorul companiei. Echipele mobile detinute de Impact folosesc deja terminale cu Windows Mobile, pentru a se conecta la casuta lor postala si a transmite mesaje de e-mail. Facilitatea OWA (Outlook Web Access) este folosita atunci cand utilizatorul se afla la distanta, in fata unui alt computer decat cel pe care il utilizeaza de obicei si are nevoie sa comunice cu organizatia sau cu clientii si partenerii acesteia.

Beneficii

Solutia actuala de comunicare de la Microsoft aduce asadar ca beneficiu si capabilitatile oferite de tehnologiile noi ce faciliteaza comunicarea si accesul de la distanta al resurselor. Cu Direct Push Email devine posibil ca utilizatorul sa tina o legatura constanta, continua, permanenta cu Exchange Server 2007, printr-un dispozitiv mobil. Utilizatorul isi poate citi mesajele sincron prin aceasta legatura, intrucat serverul genereaza in timp real transmiterea mesajelor in telefonul mobil. Iar cu OWA, un utilizator autorizat poate chiar sa acceseze resurse partajate in retea, din exterior, de pe un computer aflat oriunde, numai in baza contului pe care il detine in organizatie.

Aurelian Lungu precizeaza: “Pentru noi este foarte important sa comunicam, de oriunde ne-am afla, in conditiile in care oamenii circula foarte mult. Avem si echipe mobile, avem si echipe formate din oameni din Bucuresti si din Cluj si din alte parti, care colaboreaza, sunt si canadieni, americani, englezi, adica un numar mare de oameni care vin si pleaca. Acum, cu Exchange Server 2007, am si solutia Active Sync, de sincronizare a terminalelor mobile cu serverul, care imi pune la dispozitie pe aceste terminale calendarul, task-urile, e-mailul. In plus, accesul de la distanta al resurselor este posibil acum datorita integrarii perfecte a solutiei de comunicare si colaborare cu celelalte servere ale companiei. O alta facilitate valabila acum, datorita integrabilitatii noii solutii cu Active Directory, este ca utilizatorul poate sa-si schimbe parola, atunci cand ii este necesar sa o faca, fara sa mai solicite acest lucru administratorului”.

  • Castiguri suplimentare cu reduceri de cheltuieli

Plusul de comunicare adus de solutia Microsoft celor care, in diferite momente, se afla la distanta de sediul firmei, duce automat si la o accelerare, o eficientizare a lucrului in echipa, concretizata in castiguri substantiale de timp. Perioada de dezvoltare a unui proiect poate sa scada acum, prin eliminarea sau reducerea unor intarzieri in comunicarea si colaborarea din Impact.

La nivelul utilizatorului obisnuit mai apar si alte economii substantiale de timp. “Este greu de cuantificat, dar cred ca fiecare utilizator devine mai eficient in comunicare cu 30-40%, fiindca are timpi de raspuns mai mici si isi poate folosi timpul mai eficient. Din punct de vedere al costurilor de comunicare, se misca mai putine hartii, comunici si lucrezi in echipa mult mai bine. E posibil ca si costul convorbirilor telefonice sa fi scazut”, apreciaza Aurelian Lungu.

Maximizarea securitatii la posibile atacuri din afara, adusa de solutia de comunicare Exchange Server 2007 cu ISA Server 2006, reprezinta un alt castig suplimentar al celor de Impact. De altfel, asa cum subliniaza Daniela Chibac, “Securitatea a fost una dintre cerintele lor exprese vizavi de solutia implementata si de activitatea noastra acolo. Solutiile tehnice propuse si implementate de compania noastra in beneficiul Impact SA sunt de natura sa ii ajute in pastrarea securizata a tuturor datelor cu care opereaza compania”.

  • Administrare mai simpla, costuri amortizate rapid

Acum, accesul oricaruia dintre utilizatori la resurse se face mai ssor, emailurile se gasesc toate pe server si back-up-ul se face centralizat. Aceasta presupune automat si un volum potential mai mare de emailuri stocate, dar si posibilitatea de a stabili limite ale volumelor de mesaje stocabile, pe grupuri de utilizatori.

Odata cu introducerea Exchange 2007, efortul de gestionare a utilizatorilor si a parolelor s-a redus la jumatate. Totodata, organizarea conturilor de email si a utilizatorilor, a drepturilor de acces si de utilizare, este mai usoara si mai putin costisitoare. Asadar, noua solutie de comunicare de la Impact, bazata pe tehnologie Microsoft, necesita o administrare mai simpla si cu costuri mai reduse si, implicit, cu un plus de eficienta.

Managerul IT al Impact, Aurelian Lungu are astazi certitudinea ca va recupera rapid costurile de achizitie ale solutiei, prin aceste reduceri de cheltuieli. El precizeaza: “Faptul ca aceasta solutie Microsoft ne eficientizeaza activitatea, ne aduce acum o plus-valoare prin care practic ne recuperam rapid costurile initiale pentru implementarea solutiei”.

  • O investitie in viitor

Daniela Chibac anticipeaza: “Daca ne gandim la activitatea celor de la Impact, este clar ca au nevoie de solutii care sa ii sustina. Vorbim despre oameni care au nevoie de o comunicare rapida si de multa colaborare, coordonare in timp scurt a diferitelor activitati, chiar si cand, sau mai ales cand, se afla la distanta unul de altul. Plecand de la solutia actuala de comunicare cu Exchange Server 2007, vor dori si in continuare sa isi dezvolte posibilitatile de colaborare. Iar mai departe, investitia nu va fi mare, deoarece baza a fost deja pusa”.

Pasul normal urmator, pentru Impact, ar fi sa implementeze solutia Unified Communication, cu multiplele sale facilitati de comunicare si colaborare: tele-conferinta, video-conferinta, chat, application-sharing, desktop-sharing.

Aurelian Lungu stie si deja se gandeste la urmatorul pas: “Nu poti fii competitiv intr-o piata ca a noastra, daca nu ai solutii competitive. Ne gandim sa bugetam in etapa urmatoare dezvoltarea acestei solutii, ca mediu colaborativ si de comunicare. Pentru ca, asa cum am spus, nu toti oamenii dintr-o echipa se afla in aceiasi locatie si, daca se initiaza un meeting, se discuta o anume tema, e bine ca si cei de la distanta sa auda ce se discuta, sa poata interveni. Ceea ce inseamna ca, automat, vor fi persoane cu responsabilitati importante in companie care vor putea sa fie prezente in doua locuri diferite, in acelasi timp: la meeting – virtual, prin tehnologia Microsoft – si fizic, in locatia in care se afla cu treburi”.

Despre compania client

Impact Developer & Contractor S.A este o societate comerciala pe actiuni, cu capital integral privat, care activeaza in domeniul dezvoltarilor mixte integrate. A fost infiintata prin subscriptie publica in anul 1991, iar din 1996 este cotata la Bursa Romana de Valori Bucuresti, fiind primul reprezentant al sectorului de dezvoltare imobiliara si constructii promovat la categoria I a Bursei.

Initial, activitatea de baza a companiei a fost inchirierea si mentenanta vilelor de lux in zone rezidentiale si centrale din Bucuresti. In anul 1995, Impact S.A. Developer & Contractor a introdus pe piata din Romania conceptul de “ansamblu rezidential”. Pe parcursul celor 17 ani de existenta, compania a dezvoltat 18 ansambluri rezidentiale, un centru de afaceri de clasa A (spatii de birouri), peste 2.500 de unitati locative construite la standarde de calitate occidentala, spatii destinate comertului, platforme logistice.

Compania ofera solutii financiare proprii si consultanta de specialitate pentru contractarea imobilelor din oferta de produse a companiei. In cei 17 ani de activitate, compania s-a concentrat pe diversificarea tipurilor de servicii, avand ca directii principale oferta de solutii de locuire in zone rezidentiale si spatii de birouri. In ultimii ani, Impact si-a extins activitatea la scara nationala, in Constanta, Oradea, Ploiesti si Cluj.

Volumul de comunicare electronica al acestui dezvoltator major in piata investitiilor imobiliare a crescut accelerat si nu mai putea fi sustinut cu solutia initiala de mesagerie electronica.

 

Fara Comentarii

Posteaza un comentariu