Interviu Costel Cristea, Crescendo: „Suntem unii dintre cei mai experimentaţi parteneri Cisco” - Crescendo
17196
post-template-default,single,single-post,postid-17196,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Interviu Costel Cristea, Crescendo: „Suntem unii dintre cei mai experimentaţi parteneri Cisco”

Interviu Costel Cristea, Crescendo: „Suntem unii dintre cei mai experimentaţi parteneri Cisco”

Prin sustinerea constanta a unor tehnologii noi, Casa de Solutii Crescendo s-a evidentiat in piata locala de IT prin derularea unor proiecte inovatoare in domeniul securitatii si virtualizarii. Intr-o discutie cu echipa Market Watch, Costel Cristea, Business Unit Manager Communications Solutions la Crescendo, ne-a declarat ca impunerea acestor tehnologii este critica pe masura ce IT-ul devine coloana vertebrala a oricarii afaceri.

Market Watch: Cat de eterogen este portofoliul de solutii al Crescendo si ce atentie se acorda securitatii informatiei?

Costel Cristea: De-a lungul anilor, am cautat sa aducem in portofoliul nostru cele mai bune solutii din piata, marea majoritate a lor fiind pozitionate de Gartner in cadranul leaders/visionaries. Odata cu aceste solutii, am dezvoltat ceea ce noi numim competente complementare, astfel ca putem oferi o solutie completa, perfect integrata si in acord cu cerintele clientilor. Portofoliul nostru este bogat si variat, solutiile de securitate ocupand un loc important, in intregul puzzle numit integrare de sistem.

Ati finalizat recent un proiect la Banca Italo Romena, ce a avut la baza tehnologia Cisco, mai exact produsul: Cisco IronPort Security. Ce calitati au determinat alegerea acestui produs in cadrul proiectului si ce alte produse Cisco dedicate securitatii sunt recomandabile clientilor din piata locala?

Pentru Italo Romena, pe fondul cresterii numarului de atacuri, Cisco IronPort WebSecurity s-a dovedit a fi solutia care a raspuns cel mai bine cerintelor institutiei – de protectie/preventie impotriva amenintarilor web. In urma adoptarii solutiei, reprezentantii institutiei au aproximat ca, zilnic, 60.000 de tranzactii IP suparatoare sunt blocate, 16.000 de site-uri potential rau intentionate sunt restrictionate, iar circa 3.000 de descarcari de tip malware sau spyware sunt prevenite. Pe scurt, beneficiaza de confortul de a se simti in siguranta.

In ceea ce priveste portofoliul solutiilor de securitate Cisco, ele acopera un domeniu larg, plecand de la protectia retelei, a sistemului de comunicatii unificate, pana la solutii dedicate centrelor de date. Recomandarea noastra pentru o solutie din portofoliul Cisco sau o solutie de la un alt furnizor survine doar dupa o evaluare in detaliu a situatiei si consultarea cu clientul pentru a ii intelege nevoile/asteptarile.

Sunt institutiile financiar-bancare principalii consumatori de solutii de securitate pe zona de comunicatii? In ce alte domenii exista cerinte critice din acest punct de vedere?

Ca si particularitate a industriei bancare, ramane atentia sporita pentru securitatea datelor, cerinta inglobata in aproape toate proiectele IT&C dezvoltate. In cazul nostru, fie ca a fost vorba de consolidare si modernizare a retelei de comunicatii de date – precum proiectul de la Intesa Sanpaolo Bank – sau de proiectele de comunicatii unificate si contact center prin Cisco Unified Contact Center de la Procredit, Volksbank, VB Leasing sau de consolidarea centrului de date prin Cisco Unfied Computing la o alta banca, securitatea a reprezentat o componenta cheie a proiectului.

Astfel de cerinte critice exista insa in toate companiile pentru care informatia este vitala, iar sistemul IT&C reprezinta coloana vertebrala a activitatii desfasurate. Printre acestea se numara companii cu care noi lucram si care activeaza in alte sectoare de activitate pecum energie, utilitati, industrie, servicii si public.

Crescendo pare a avea o relatie deosebita cu Cisco: o prezenta activa la evenimente precum Cisco Expo, doua recunoasteri importante la Romanian Partner Summit 2011. Care sunt planurile comune pentru perioada urmatoare?

Intr-adevar, in primul an de dupa inceperea crizei, ne-am setat ca unul dintre obiective intarirea relatiei cu partenerii traditionali, cum este si Cisco. Pentru ca, pe o piata dominata de incertitudine si multe riscuri, parteneriatele devin si mai importante.

Dupa mai mult de 10 ani de parteneriat, putem afirma, fara a ne considera lipsiti de modestie, ca suntem printre cei mai experimentati parteneri Cisco din Romania, cu multe proiecte dezvoltate si implementate in varii domenii/industrii. Impreuna, tintim piata (atat zona enterprise, cat si SMB) cu arhitecturi de comunicatii si solutii avansate de Cloud Computing, data center, contact center, comunicatii unificate, etc., echipa noastra fiind pregatita sa duca la bun sfarsit si cele mai complexe proiecte, unde e nevoie de un inalt grad de expertiza. Bineinteles ca, in solutiile tehnologice pe care le alegem si le promovam, tinem cont de experienta si preferintele clientului, promovand si integrand tehnologiile de la Cisco si de la alti parteneri cu care lucram.

Unul dintre premiile amintite anterior este „Virtualization Partner of the Year”. In contextul discutiilor tot mai intense pe piata despre cloud computing, private cloud etc., cat de consistenta devine aceasta linie de business (ca referinte, valoare, oameni implicati..)?

In organizatia noastra, la inceputul crizei, au circulat o serie de carti al caror subiect comun a fost schimbarea. Traim intr-o lume dominata de schimbare, ne desfasuram activitatea intr-o piata al carei principal motor este schimbarea. Pentru industria IT&C, Coud Computing este schimbarea. O schimbare a modului de organizare si functionare a departamentelor IT. De-alungul timpului am insistat pe ideea de aliniere a IT-ului la obiectivele de business ale organizatiei. Prin Cloud Computing acest lucru poate fi implementat mai rapid. Iar beneficiile care decurg din aceasta abordare sunt multiple.

In acest context, am concentrat multe resurse in dezvoltarea acestei linii de business: training, investitii in laborator si medii de testare, dezvoltarea de parteneriate si de noi competente etc. In acest moment, detinem competente avansate in implementarea de solutii Cloud Computing bazate pe tehnologiile Cisco si ale altor parteneri. De altfel, ne putem lauda cu una dintre cele mai importante implementari de Cloud privat in Romania, proiect care ne-a solicitat competentele si experienta in implementarea si integrarea tehnologiilor de procesare, stocare, networking si virtualizare a datelor. In concluzie, ne adaptam schimbarii, oferind clientilor multiple optiuni, inclusiv Cloud Computing.

O linie de business tot mai importanta pentru Cisco devine „colaborarea” care include mai multe tehnologii, de la sisteme de conferinta pana la solutii de contact center. Crescendo are cateva proiecte relevante in acest domeniu, inclusiv integrarea dintre Cisco Unified Communications si solutii de CRM. Ce perspective exista in aceasta directie?

In contextul unei piete globalizate, alaturi de Cloud Computing, colaborarea ramane unul dintre domeniile prin care tehnologia IT&C aduce valoare organizatiilor. Colaborare fara frontiere, fara timpi morti, de oriunde si cu minimizarea costurilor. Acesta este mesajul pe care il transmitem clientilor, iar proiectele implementate (telefonie IP, conferinte video/audio, Unified Contact Center), pentru companii din majoritatea domeniilor de activitate, intaresc acest mesaj. Din punctul nostru de vedere, directia este clara. Nu mai exista cale de intoarcere, ci doar de dezvoltare.

Interviu publicat in Market Watch

Tag-uri:
,
Fara Comentarii

Posteaza un comentariu