27 feb. Agricover muta infrastructura IT in Azure. Securitatea si flexibilitatea ating un nivel optim
Granarul Europei interbelice, Romania are nevoie de o agricultura care sa faca tranzitia de la extensiv la inteligent. Companii precum Agricover au un rol important, prin livrarea de produse si servicii inovatoare atat catre fermieri, cat si catre procesatori. Pentru a reusi in aceasta actiune, Agricover a continuat procesul de actualizare tehnologica, punand puterea platformei Cloud Azure la baza intregii activitati.
Infiintata in urma cu 15 ani, Agricover este cea mai importanta companie cu capital romanesc furnizoare de solutii pentru agricultura. Grupul deruleaza doua linii majore de activitate prin Divizia Agri-Business (distributie de input-uri agricole, comert cu cereale etc) si Divizia Agri-Finance (servicii de finantare pentru agricultura). Ca amprenta in piata, grupul Agricover are peste 850 angajati si lucreaza cu un numar de peste 4.500 de clienti fermieri la nivel national.
Pentru gestionarea eficienta a intregii activitati, Agricover se bazeaza pe o infrastructura IT complexa si performanta, bazata pe solutiile de business precum SAP ERP si Charisma, cu o componenta hardware de nivel enterprise, intens virtualizata. Divizia INF (Agri-Finance) din cadrul Agricover detinea propria aplicatie specifica gestiunii activitatii de leasing, precum si propria infrastructura IT. „Grupul Agricover nu a neglijat niciodata investitiile in tehnologie, pentru ca tehnologia este una dintre conditiile esentiale in atingerea unui grad ridicat de eficienta. In cadrul Diviziei Agri-Finance, sistemele IT sunt de nivel enterprise, atat ca aplicatii, cat si ca hardware. Utilizam solutii de top din categoria ERP, CRM, Document Management si Business Analytics, precum si servere high-end, intens virtualizate,” afirma Ionut Savu, IT Manager Agricover.
Migrarea in cloud, solutia optima
In 2015, Agricover a decis pentru divizia Agri-Finance migrarea intregii infrastructuri IT in cloud-ul Microsoft. Proiectul a avut la origine reglementarile specifice pietei de servicii financiare, care impun un nivel ridicat de securitate si disponibilitate pentru infrastructura IT. ”Reglementarile specifice domeniului financiar sunt ferme, iar cerintele de securitate si disponibilitate extrem de ridicate. La nivel de tehnologie, este necesara existenta unui plan de continuitate operationala, sisteme de stingere a incendiilor cu gaz inert in camerele de date etc. Este vorba de standarde foarte ridicate, iar respectarea acestor reguli implica investitii masive”, mai afirma Ionut Savu.
Complementar, compania urmarea obtinerea unei flexibilitati mai mari in alocarea resurselor IT pentru depasirea varfurilor de incarcare, precum si asigurarea continuitatii operationale. Din punct de vedere operational, infrastructura IT existenta asigura un nivel bun de disponibilitate, insa nu avea resursele necesare depasirii unor varfuri de activitate. „La fiecare inchidere de luna, colegii din business deruleaza calcule complexe pe dobanzi, credite – operatiuni care necesita o putere de calcul mare,”declara Ionut Savu. „Nu aveam o solutie pentru depasirea acestor varfuri, iar o investitie in hardware nu se justifica, prin subutilizarea respectivelor echipamente in restul timpului”.
Chiar daca beneficia de un centru de date propriu, Agricover a ajuns la concluzia ca investitia necesara pentru acoperirea cerintelor de securitate si obtinerea nivelului dorit de performanta si rezilienta nu se justifica economic, in cazul unei infrastructuri „on-premises”. Astfel, compania a cautat solutii alternative, iar cea mai potrivita optiune a fost migrarea in cloud.
Intr-o prima etapa, echipa IT a Agricover a analizat ofertele mai multor furnizori, atat locali cat si internationali. Pe baza unui scor care a tinut cont de capacitatea tehnica, de SLA-ul (Service Level Agreement) oferit si de propunerile financiare, Agricover a ales serviciile Microsoft Azure prin intermediul partenerului Crescendo International. „Am analizat piata si ofertele mai multor jucatori, iar Azure ne-a convins cel mai mult. Decizia a fost argumentata de investitiile facute de Microsoft in cloud si de utilizarea in companie a numeroase alte produse Microsoft. A contat insa, la fel de mult, si oferta foarte competitiva facuta de Crescendo pentru pachetul de servicii solicitate”, mai afirma Ionut Savu.
Agricover nu dorea doar un proces simplu de migrare, ci si o extindere a mediului IT cu noi solutii de business, iar Crescendo avea capacitatea sa asigure intreg suportul necesar. Proiectul implica atat mutarea infrastructurii IT in Microsoft Azure, cat si optimizarea fluxurilor de lucru si implementarea unui CRM integrat cu SharePoint si Charisma Leasing. Obiectivul era dezvoltarea unei platforme care sa ajute clientii in obtinerea rapida si simpla a unui credit.
“Agricover are o infrastructura IT complexa si performanta, iar proiectul a fost unul ambitios, care ne-a solicitat in egala masura creativitatea si abilitatile tehnice. Am apreciat deschiderea clientului catre cloud si catre solutii inovative”, declara Dan Agache, Director Executiv, CRESCENDO.
Derularea proiectului
Proiectul de migrare a inceput in luna iunie 2015, dupa plata subscriptiei Azure si crearea masinilor virtuale. Intr-o etapa ulterioara, echipa IT a instalat pe aceste masini virtuale aplicatiile Charisma de test si a derulat teste complexe timp de cateva luni: functionalitati, drepturi pentru utilizatori, back-up etc. Totodata, a fost verificat permanent comportamentul conexiunilor la internet, pentru asigurarea unui nivel normal de functionare la intrarea in productie, care a avut loc in februarie 2016.
„Microsoft ne asigura, prin SLA, un nivel extrem de ridicat al disponibilitatii serviciilor Azure. In acest proiect, care genera un trafic destul de mare, temerea noastra a fost legata de comunicatii. Platforma de Document Management gestioneaza fisiere mari, de 60-70 MB, precum si un numar mare de utilizatori (90), care in cloud, au nevoie de o abordare diferita fata de „on premise”. Prin urmare, ne-am concentrat o buna parte din atentie asupra acestui aspect”, sustine Ionut Savu.
La propunerea Crescendo, echipa Agricover a optat pentru un furnizor care oferea o conexiune directa intre Centrul de Date Microsoft din Irlanda si un centru local de colocare din Bucuresti. Complementar, a fost dezvoltata o retea de tip layer 3 intre acest centru de date si sediul grupului Agricover. „Testele derulate au aratat ca lucrurile functioneaza normal, iar latenta se situeaza intr-un interval de 60-100 de milisecunde”, a mai declarat Ionut Savu.
Beneficii
Agricover a obtinut prin migrarea in Microsoft Azure un mediu IT stabil si flexibil, pregatit sa faca fata oricaror provocari de business. Sistemul IT al Agricover a atins un nivel ridicat de securitate si continuitate operationala, inclusiv in perioadele de supra-incarcare, iar utilizatorii beneficiaza de un set nou de aplicatii de business. Astfel, Grupul Agricover si-a redus riscurile de downtime, iar divizia Agri-Business isi ajuta clientii sa obtina mai simplu si mai rapid un credit agricol.
Asigurarea continuitatii operationale prin functionalitatile interne de back-up si recuperare din Microsoft Azure. Practic, Agricover a transferat responsabilitatea asigurarii disociabilitatii intregii infrastructuri IT catre Microsoft si monitorizeaza acest aspect pe baza indicatorilor din SLA, care prevad o disponibilitate de 99.9 %. Din perspectiva IT, asigurarea cerintelor de securitate a devenit un proces simplu, iar pregatirea documentatiilor necesare si demonstrarea capabilitatilor tehnice se deruleaza mult mai rapid. „Derulam anual 7-8 procese de evaluare a infrastructurii IT, operatiuni specifice unui IFN (Institutie Financiara-Nonbancara). Aceasta inseamna timp alocat pregatirii documentelor, testelor, etc. Dupa migrarea in Azure, lucrurile s-au simplificat considerabil, pentru ca Microsoft ofera toate garantiile necesare”, afirma Ionut Savu.
Flexibilitate si libertate in alocarea de resurse IT proiectelor de business. Pentru divizia Agri-Finance a grupului Agricover, migrarea in Azure a facut posibila adoptarea unor fluxuri de lucru mult mai rapide. Pe baza noilor aplicatii implementate (CRM si Document Management) pe infrastructura din cloud, divizia Agri-Business a redus timpul de aprobare a creditelor de la 48 la 24 de ore. In mod curent, departamentul IT are capacitatea sa activeze si sa configureze in doar cateva ore infrastructura necesara unei noi solutii de business sau a testarii unor noi functionalitati.
Simplificare operationala si reducerea presiunii pe resursele departamentului IT. Echipa IT a Agricover are sase angajati care gestioneaza o suita completa de solutii de business si ofera suport pentru 800 de utilizatori. Prin urmare, automatizarea sarcinilor de rutina si cresterea eficientei sunt elemente cheie. „Anterior, 30% din timpul de lucru al echipei IT era alocat diviziei Agri-Finance. Dupa migrarea in Azure, am eliminat o buna parte din sarcinile de rutina legate de administrare si monitorizare, iar timpul alocat s-a redus la 10%. Inclusiv inregistrarile in aplicatia interna de ticketing s-au redus considerabil. Avem astfel resursele necesare sa gestionam proiecte cu o valoare mai mare pentru business si pentru cresterea eficientei utilizatorilor”, confirma Ionut Savu.
Mentinerea unui singur punct de contact in intreaga infrastructura IT. Agricover a planificat intreg proiectul astfel incat sa aiba in Crescendo un singur punct de contact pentru infrastructura IT – computing, storage, comunicatii si partial software. Aceasta face ca solicitarile catre furnizori sa fie mai fluente, iar timpul de raspuns mai bun.
Ca perspective, pe baza increderii in cloud generate de acest proiect, Grupul Agricover analizeaza, pentru 2017-2018, oportunitatea migrarii intregului grup in cloud.
Client: Agricover
Solutie: Microsoft Azure
Industrie: Agribusiness/IFN
Angajati: 850
Partener: Crescendo
„Azure ne-a adus un nivel ridicat de flexibilitate. Putem depasi orice varf de incarcare, iar alocarea de resurse IT pentru un proiect nou are loc in cateva ore.”
„Migrarea in Azure a redus presiunea pe Departamentul IT. Am eliminat 60% dintre sarcinile de rutina legate de administarea infrastructurii, iar acum ne putem concentra pe activitati care aduc valoare companiei”.
Ionut Savu, IT Manager Agricover
Fara Comentarii