17 mart. Tehnologie de top pentru elevii AISB
Sa ai dotarea informatica permanent innoita, fara sa te preseze nimeni sa platesti totul deodata, pe loc. Sa nu te preocupe cand ceva nu merge bine, pentru ca altcineva are aceasta preocupare. Sa iti vezi linistit de principala ta activitate, pentru ca de Tehnologia Informatiei si Comunicarii, care iti este atat de necesara au grija ei, oamenii altei companii, care lucreaza pentru tine, de parca ar fi ai tai. Este posibil – prin leasing outsourcing, oferit de Casa de solutii CRESCENDO.
Situatia initiala
AISB (American International School of Bucharest) a fost infiintata cu multi ani in urma, de catre ambasada SUA in Romania. Incepand din 1990 a inceput sa se dezvolte an de an. Astazi, 26% dintre elevi sunt romani, 22% sunt americani si, restul, de alte 38 de nationalitati. Intr-o astfel de institutie de invatamant, unde pretentiile sunt foarte ridicate, era nevoie de o solutie IT performanta. Majoritatea copiilor care studiaza aici vor merge la colegii, la universitati, vor lucra la un nivel inalt si vor avea nevoie de aptitudini si cunostinte uzuale astazi. Este important ca ei sa stie, de exemplu, ce sunt si cum se construiesc bazele de date, sau cum sa editeze documente in felurite programe. Totodata, acesti copii au, prin intermediul Internetului, acces la cele mai noi informatii si se pot documenta pentru orele de scoala, fiecare in limba sa materna. Si chiar daca majoritatea acestor elevi au computere si acasa, la scoala isi fac ei cele mai multe teme, pe computer.
Solutia
Primul laborator de computere s-a infiintat, la AISB, in 1996. Erau atunci cateva computere MacIntosh si cateva PC-uri, precum si o retea, destul de “slaba”. In timp insa lucrurile au evoluat. A crescut numarul de calculatoare si a fost nevoie sa se refaca reteaua de cabluri din vechiul sediu al scolii. Atunci a fost instalat si primul server, cu Windows 2000.
AISB si-a dorit insa mai mult, un sistem informatic mai performant si care, daca se poate, sa fie platit “cu bucatica”, de-a lungul timpului si nu tot deodaa. Casa de solutii CRESCENDO, impreuna cu partenerul sau, HP, au fost cei care le-au oferit solutia cea mai buna, in contract de leasing.
Primul contract de acest gen si colaborarea cu CRESCENDO pentru dotarea IT a scolii dateaza dinainte de 1999, cand scoala mai functiona inca in vechiul sau sediu din Calea Dorobanti. Cand AISB s-a mutat intr-o noua locatie, in zona rezidentiala din nordul Capitalei, cei care conduc aceasta scoala nu au mai dorit sa aduca prea multe dintre vechile computere in noul campus.
“In 2001 am decis sa incheiem un nou contract de leasing. Si de aceasta data am ales tot CRESCENDO. Stiam deja ca ei sunt foarte atenti si muncesc impreuna cu noi, pentru a veni in intampinarea nevoilor noastre si pentru a ne rezolva problemele. Ca sunt mereu aici, alaturi de noi, din prima zi”, spune Lynn E.Wells, Director of Admission & Advancement la American International School of Bucharest.
In acest moment, ASIB are la dispozitie peste 160 de calculatoare si opt servere. In plus, AISB a achizitionat mai multe licente Windows, softul pentru desktopuri si pentru servere. Sistemul de operare este Windows 2003, sistem manager server si un SQL server. In acelasi timp, beneficiaza de servicii si suport tehnic pentru echipamentele de retea.
Fiind vorba de o retea mare de computere, cei de la AISB au vrut sa se asigure ca nu vor aparea probleme, iar atunci cand totusi apar, sa fie rezolvate de catre cei mai buni specialisti, in cel mai scurt timp posibil. De aceea, au decis sa realizeze si un contract de suport tehnic si service, prin care sa isi externalizeze gestionarea sistemului informatic si rezolvarea posibilelor probleme.
Atunci cand au decis sa incheie un astfel de contract de outsourcing, cei din conducerea AISB preferau deja pe cineva, si anume compania CRESCENDO:
Beneficii
AISB era interesata de un contract de leasing prin care sa aiba tot echipamentul necesar odata, fara insa sa fie obligata la o plata imediata. “Acest contract de leasing, pentru dotarea IT a scolii, esalonat pe trei ani, ne-a oferit in timp util accesul la innoirea tehnologica necesara noua”, spune Cristian Mihai, Network Manager.
Un alt avantaj l-a reprezentat posibilitatea de a putea schimba sau moderniza echipamentele. Lynn E. Wells explica: “Este mult mai usor pentru noi asa, sa stim ca o sa facem un nou leasing la fiecare trei ani. Acum, nu mai suntem nevoiti sa ne mai facem probleme ca sa scapam de echipamentele vechi si sa facem rost de altele noi. Stim, in fiecare an, ce o sa se intample si asta ne da o constanta, ne ofera liniste. Aceasta esalonare a platilor face sa fie predictibile astfel de cheltuieli, de la an la an. Totul se realizeaza simplu, curat si, la fiecare trei ani, toata dotarea IT a scolii este de top, din aceeasi generatie, ceea ce face ca totul sa fie mult mai usor de administrat”.
Conducerea AISB stie acum ca va avea mereu o dotare IT&C performanta, in conditii financiare avantajoase, dar in acelasi timp a scapat si de grijile legate de administrarea si gestionarea sistemului IT&C si de problemele care pot sa apara. Iar pentru aceasta, Casa de solutii CRESCENDO s-a dovedit a fi partenerul potrivit. Pe termen lung.
Fara Comentarii