19 aug. ERP de la QAD la Tuborg
“MFG/PRO a reprezentat pentru noi aplicatia care realiza cea mai buna integrare a functiunilor din intreprindere” – Dorin Badiu, IT Manager la Tuborg Romania.
Situatia initiala
Tuborg Romania dorea sa integreze functiile din intreprindere intr-o singura aplicatie de gesionare, care sa serveasca cel mai bine acestui scop. Era nevoie si de o mai buna organizare, astfel ca departamentele sa inteleaga ca lucreaza mai bine impreuna. Apoi, prioritar era faptul ca balanta de verificare si raportarea catre autoritatile financiare erau realizate de catre firma care asigura auditul financiar.
Solutia
De ce a ales Tuborg tocmai MFG/PRO de la CRESCENDO?
„Nu s-a dorit sa se implementeze cea mai buna aplicatie de vanzare sau de analiza de marketing sau cea mai buna aplicatie de contabilitate, ci aplicatia care realiza o buna integrare a functiunilor din intreprindere. Un alt criteriu a fost posibilitatea sistemului de a lucra in timp real si de a include in el toate cerintele legate de legislatia romaneasca, luarea in considerare a posibilitatii lucrului cu mai multe valute. Si nu pe ultimul loc a fost suportul asigurat de o firma din Romania” – motiveaza aceasta decizie Doru Badiu, IT Manager in cadrul Tuborg Romania. Pentru el, decizia implementarii produsului MFG/PRO in cadrul companiei Tuborg a insemnat schimbarea locului de munca: pentru ca avea experienta implementarii aceluiasi sistem la Colgate Palmolive, a fost solicitat de catre Tuborg sa conduca proiectul de implementare de aici.
Implementarea a fost etapizata, pornind de la prioritatile companiei. In topul necesitatilor a fost realizarea in cadrul companiei a balantei de verificare si a raportarilor catre autoritatile financiare. La momentul respectiv, aceste operatiuni erau asigurate de catre firma care asigura auditul financiar. S-a inceput cu implementarea planului de conturi. Pentru ca modulul de forecast inclus de catre MFG/PRO nu acoperea cerintele Tuborg, Badiu a ales solutia unei dezvoltari separate a acestui modul.
Beneficii
Unul dintre avantajele imediate ale implementarii MFG/PRO a fost o mai buna organizare. Oamenii din diferite departamente au inteles ca activitatea lor este interdependenta. Unii mai aveau o experienta anterioara in lucrul cu calculatorul, altii nu. Primii au fost adevarati parteneri de discutie, care au venit cu tot felul de probleme: „Aplicatia pe care am folosit-o inainte imi dadea voie sa fac si asta…”. Dintre cei care nu mai folosisera calculatorul au fost si unii care si-au descoperit adevarate inclinatii spre tehnica de calcul. Pentru unii dintre furnizori, confruntarea cu un format standard al formularelor de aprovizionare a insemnat o constientizare in plus in ceea ce priveste respectarea termenelor de livrare.
Reactia clientilor a fost un pic mai diversa. Respectiv, au fost unii care au reactionat cam in felul urmator: „Da’ mai lasati-ne in pace! Ce aveti nevoie de atatea informatii?” Baza de date „clienti” reprezinta un instrument destul de sensibil. Respectiv, se poate ca, dintr-o neatentie, sa se creeze un client de doua ori sau sa nu se faca niste corelatii intre diferitele puncte de livrare si adresa firmei. In momentul in care un agent de vanzari ajungea la un client – fie el un restaurant, lant de magazine sau chioscuri – si intreba despre codul fiscal, registrul comertului, adresa exacta, unul dintre raspunsurile tipice cu care era intampinat era: „Da’ ce, dom’le, esti de la controlul financiar?”
Tot legat de aspectul „clienti”, se poate spune ca implementarea de la Tuborg este una specifica. Respectiv, impreuna cu firma CRESCENDO a fost proiectat un sistem de vanzare sub Windows, care s-a instalat pe palmtop-urile agentilor de vanzari. Sistemul mobil de vanzari TUBI PALM (TUBI este mascota firmei, care a fost prezenta si pe micile ecrane, cu prilejul transmiterii finalei Cupei Romaniei) a fost un proiect foarte laborios, dar rezultatele au fost pe masura asteptarilor.
Astfel, toate informatiile care se afla pe palmtop vin din MFG/PRO si, in acelasi timp, tot ceea ce se colecteaza in timpul unei zile de la clienti, se transforma in facturi si comenzi de livrare in MFG/PRO.
Pe baza informatiilor operative existente in sistem s-a reusit ca pierderile de bere – care erau anterior cu 0,1 – 0,2% peste ceea ce se considera a fi media – sa scada cu 2-3% sub nivelul considerat normal.
Un alt rezultat a fost acela ca orice client a primit un certificat de calitate care era un adevarat raport MFG/PRO. De altfel, chiar primirea acreditarii ISO 9001 a fost usurata de munca de implementare facuta anterior. In acelasi timp, orice control efectuat de catre autoritatile fiscale se derula mai usor, societatea respectiva neplatind nici o penalitate organelor fiscale pentru deficite gasite la control.
Fara Comentarii